کد گذاری کارت سوخت خودروها
 
یک شنبه 20 / 11 / 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : ُSJ Compani

 رئیس انجمن جایگاه داران عرضه سوخت در خصوص کدگذاری کارت بنزین خودروها گفت: در گذشته اگر سهمیه ای در کارت بنزین وجود داشت در طول شبانه روز طی 3 نوبت تا سقف 60 لیتر امکان برداشت آن وجود داشت اما در حال حاضر جهت کاهش استفاده ار پوزهای هوشمند امکان برداشت به یک نوبت تبدیل شد.

بیژن حاج محمدرضا در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو افزود: با توجه به مشکلات به وجود آمده در اثر فرسودگی و کثرت استفاده از پوزهای هوشمند همچنین مشکلات سیستماتیک دستگاه ها جهت جلوگیری از سوء استفاده و اشتباهاتی که دستگاه مرتکب می شود این برنامه ریزی صورت گرفته که برداشت بنزین از 180 به 60 لیتر تبدیل و سهمیه بنزین آزاد از 500 به 300 لیتر کاهش یافت که در آن هم برداشت تا سقف 60 لیتر رعایت می شود.

وی تصریح کرد: تمامی این برنامه ریزی ها در جهت مهار سیستمی است که از کنترل خارج شده و این سیستم فرسوده و قدیمی در حال حاضر پاسخگوی تحولات عظیمی که در خصوص استفاده از اطلاعات کامپیوتری به وجود آمده نیست لذا تنها کاری که وزارت نفت جهت مقابله با این مشکل می تواند انجام دهد کاهش میزان سقف برداشت است زیرا شخص مراجعه کننده به جایگاه قصد برداشت سهمیه اندوخته خود را به صورت واحد یا در چندین مرحله دارد.

وی با بیان اینکه این امر یک بررسی یک جانبه است اظهار داشت: شرکت ملی پخش و پالایش، انجمن را مورد شور قرار نمی دهد و در این زمینه اعتراضات متعددی از جانب انجمن صورت گرفته و درخواست شور جمعی را دارد زیرا هر سازمان دید جداگانه ای نسبت به مشکلات دارد و انجمن جایگاه داران عرضه سوخت تمامی امور خود را بر پایه مشتری مداری پیش می برد اما متأسفانه پاسخی به این درخواست ها داده نشده و سود و زیان تصمیمات شرکت پخش و پالایش و سازمان های مرتبط در آینده مشخص می شود.

وی همچنین افزود: طرح کدگذاری کارت سوخت خودروها به صورت عام اعلام شده و نحوه و شرایط آن فعلاً مشخص نیست و در صورتی که انجمن جایگاه داران عرضه سوخت مسئول اداره این مجموعه در کل کشور باشد و در امور توزیع فرآورده های نفتی دخیل و پاسخگو است باید از تصمیمات اتخاذ شده مطلع گردد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح در میزان مصرف بنزین بی تأثیر است گفت: با توجه به فرسودگی دستگاه های منصوبه باید آنها را در کل مجموعه تعویض کرد و یکی از راهکارها جمع آوری پوزگذاری روی تلمبه ها و ایجاد یک واحد متمرکز که سبب جلوگیری از تخلفات نیز می گردد است.

 

وی در ادامه افزود: در پی راهکار ذکر شده طرح های مختلفی وجود دارد به عنوان مثال با تعبیه یک کیوسک جلوی درب ورودی هر پمپ بنزین و جلوگیری از ورود خودروها ابتدا سفارش و هزینه آن را از راننده دریافت کرده سپس خودرو وارد جایگاه شده دستگاه فرمان را دریافت کرده و تلمبه ای میزان سوخت مورد نیاز را به راننده بدهد که انجام این طرح با استفاده از حداقل متخصصین صاحب نام با حقوقی بالا انجام می گیرد همچنین یک مجموعه 40 نفری که ممکن است مرتکب خطا نیز شوند تبدیل به 2 یا 3 نفر می گردد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: در دنیای رایانه هر چند روز یکبار سیستم ها از پایه تغییر می کنند و با دستگاه هایی با عمر 7 سال که از تکنولوژی چینی برگرفته شده اند امکان اجرای طرحی جهت جلوگیری از تخلفات وجود ندارد و اجرای این طرح ها ملزم به روز رسانی سیستم ها است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



آخر ماشین
تصاویر،ویدئو و اخبار به روز دنیای خودرو در آخر ماشین
درباره وبلاگ

.:((بسم الله الرحمن الرحیم)):. هدف ما از ساخت این وبلاگ انتشار اخبار خودروی ایران و جهان از منابع تایید شده به مردم عزیز کشورمان است تا حداقل در زمینه اطلاعات عمومی و یا حتی انتخاب و خرید خودرو ایشان را یاری نماییم با آرزوی سلامتی برای شما دوست عزیز .: لطفا نظرات تبلیغاتی ندهید:.
آخرین مطالب
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 357
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 899
بازدید ماه : 13086
بازدید کل : 462800
تعداد مطالب : 902
تعداد نظرات : 27
تعداد آنلاین : 2